Aktuálne informácie

Usmernenie PPA pre prijímateľov podpory z Programu rozvoja vidieka SR 2014 – 2020 k predloženiu dokladov z verejného obstarávania/obstarávania a k predloženiu záverečnej žiadosti o platbu v súvislosti

V súvislosti s mimoriadnou situáciou spôsobenou pandémiou COVID-19 bude PPA akceptovať predĺženie lehoty na predloženie dokladov z VO/O o dobu trvania tejto mimoriadnej situácie.

  • Lehota na zverejnenie výzvy podľa bodu 3 písm. d) Metodického pokynu k zverejňovaniu výziev Obstarávateľov v rámci PRV SR 2014-2020 sa na webovom sídle PPA predlžuje z 3 na 5 pracovných dní odo dňa doručenia žiadosti o zverejnenie.
  • Prijímatelia, ktorí z dôvodov zapríčinených alebo vyvolaných mimoriadnou situáciou v súvislosti s COVID-19 nemôžu dodržať termíny predkladania záverečných žiadostí o platbu stanovené v zmluve, si môžu uplatniť tzv. okolnosť vylučujúcu zodpovednosť.

V súvislosti s mimoriadnou situáciou spôsobenou pandémiou COVID - 19 PPA vychádza v ústrety prijímateľom podpory z Programu rozvoja vidieka SR 2014 – 2020 a poskytuje možnosť predĺženia lehôt k predloženiu  dokladov z verejného obstarávania/obstarávania  a k predloženiu záverečnej žiadosti o platbu. Spôsob oznámenia týchto skutočností prijímateľom na PPA a ďalšie podrobnosti administrovania sú predmetom zverejneného usmernenia.

Usmernenie PPA pre prijímateľov z PRV 2014 – 2020 v dobe trvania mimoriadnej situácie vyhlásenej v SR v súvislosti s pandémiou COVID -19, ktorí majú povinnosť predložiť PPA doklady z verejného obstarávania/obstarávania (VO/O)

V súlade s príslušným ustanovením čl. 7 Zmluvy o poskytnutí NFP je prijímateľ povinný predložiť PPA doklady z obstarávania služieb, tovarov a stavebných prác potrebných na realizáciu aktivít projektu vrátane zmluvy s dodávateľom, právoplatné stavebné povolenie a doklad preukazujúci vlastnícky resp. iný právny vzťah oprávňujúci prijímateľa užívať predmet projektu alebo doklad k pozemkom na ktorých je plánovaná investícia (v prípadoch, ak ich prijímateľ nepredložil ako súčasť ŽoNFP resp. ak boli predložené doklady posúdené poskytovateľom ako nevyhovujúce) v lehote najneskôr do 120 pracovných dní od účinnosti Zmluvy o poskytnutí NFP. V súvislosti s mimoriadnou situáciou spôsobenou pandémiou COVID-19 bude PPA akceptovať predĺženie uvedenej lehoty na predloženie dokladov z VO/O o dobu trvania tejto mimoriadnej situácie.

Prijímatelia sú povinní bezodkladne informovať PPA o riziku nedodržania termínov stanovených v zmluve týkajúcich sa predloženia dokladov z VO/O vrátane zmluvy s dodávateľom, právoplatného stavebného povolenia a dokladov preukazujúcich vlastnícky resp. iný právny vzťah oprávňujúci prijímateľa užívať predmet projektu alebo doklad k pozemkom na ktorých je plánovaná investícia, a to iba z dôvodov zapríčinených alebo vyvolaných mimoriadnou situáciou v súvislosti s COVID-19.

PPA bude akceptovať oznámenia prijímateľov o vzniku okolnosti vylučujúcej zodpovednosť v priamej súvislosti s mimoriadnou situáciou COVID-1, ktoré musia byť zaslané PPA v papierovej forme na adresu: Sekcia projektových podpôr PPA, Hraničná 12, 815 26 Bratislava, ako aj elektronicky na adresu: [email protected]. Podania budú označené nasledovne: Oznámenie prijímateľa k predloženiu VO/O o vzniku okolnosti vylučujúcej zodpovednosť z dôvodu COVID-19.

V súvislosti s mimoriadnou situáciou COVID-19 PPA zároveň oznamuje prijímateľom, že lehota na zverejnenie výzvy podľa bodu 3 písm. d) Metodického pokynu k zverejňovaniu výziev Obstarávateľov v rámci PRV SR 2014-2020  na webovom sídle PPA sa predlžuje z 3 na 5 pracovných dní odo  dňa doručenia žiadosti o Zverejnenie.

Usmernenie PPA pre prijímateľov z PRV 2014 – 2020 v dobe trvania mimoriadnej situácie vyhlásenej v SR v súvislosti s pandémiou COVID -19, ktorí majú povinnosť podať záverečnú žiadosť o platbu.

Podľa čl. 3 Zmluvy o poskytnutí NFP, ktorú prijímateľ uzatvoril s PPA, bod 1 sa „Prijímateľ sa zaväzuje podať záverečnú ŽoP najneskôr do štyroch rokov odo dňa nadobudnutia účinnosti Zmluvy o poskytnutí NFP. Zmluva nadobúda účinnosť nasledujúci deň po jej zverejnení v Centrálnom registri zmlúv.

Prijímatelia sú povinní bezodkladne informovať PPA o riziku nedodržania termínov stanovených v zmluve týkajúcich sa predkladaných záverečných žiadostí o platbu, a to iba z dôvodov zapríčinených alebo vyvolaných mimoriadnou situáciou v súvislosti s COVID-19. Vzhľadom na vzniknutú situáciu je možné zo strany prijímateľa uplatniť si v súlade s čl. 5 Všeobecných zmluvných podmienok (príl. č. 1 k zmluve) tzv. okolnosť vylučujúcu zodpovednosť (OVZ).

PPA bude akceptovať oznámenia prijímateľov o vzniku okolnosti vylučujúcej zodpovednosť v priamej súvislosti s mimoriadnou situáciou COVID-1, ktoré musia byť zaslané PPA v papierovej forme na adresu: Sekcia projektových podpôr PPA, Hraničná 12, 815 26 Bratislava, ako aj elektronicky na adresu: [email protected]. Podania budú označené nasledovne: Oznámenie prijímateľa k záverečnej ŽoP o vzniku okolnosti vylučujúcej zodpovednosť z dôvodu COVID-19.

Všetky dôvody nedodržania lehôt a s tým spojené oneskorené dodanie dokladov k ŽoP musia spĺňať podmienky stanovené v čl. 5 Všeobecných zmluvných podmienok, aby ich PPA mohla uznať za okolnosť vylučujúcu zodpovednosť. Tieto dôvody je nevyhnutné relevantne zdokladovať potvrdením zhotoviteľa, dodávateľa (druhej zmluvnej strany), pričom PPA je oprávnená vyžiadať si predloženie ďalších dokladov preukazujúcich tvrdenie prijímateľov o vzniku OVZ. PPA bude posudzovať splnenie podmienok vzniku OVZ individuálne u každého prijímateľa, v závislosti od podmienok stanovených v Zmluve o dielo/Kúpnej zmluve, termínov zhotovenia/dodania diela/predmetu zmluvy, z hľadiska súčinnosti  objednávateľa a zhotoviteľa/dodávateľa ako aj podľa špecifík obstarávania.

PPA zároveň upozorňuje prijímateľov: počas trvania okolnosti vylučujúcej zodpovednosť sú aktivity projektu prerušené a nezapočítavajú sa doby realizácie projektu (t. j. prerušuje sa realizácia aktivít projektu). Výdavky vzniknuté počas prerušenia realizácie projektu bude PPA považovať za neoprávnené, pričom úhrady výdavkov vzťahujúce sa k predmetu projektu, ktoré vznikli ešte pred pozastavením realizácie projektu, budú zo strany PPA akceptované.

V prípade, ak si prijímateľ neuplatní OVZ podľa vyššie uvedených podmienok, je povinný podať formulár žiadosti o platbu v termíne určenom v Zmluve o poskytnutí NFP s povinnými prílohami, ktoré má prijímateľ k dispozícii ku dňu podania tejto žiadosti o platbu. Doklady resp. prílohy, ktoré nemôže prijímateľ predložiť/dostatočne vyplniť kvôli situácii v súvislosti s COVID-19, bude možné doplniť na písomnú výzvu PPA. PPA bude akceptovať žiadosti prijímateľov o predĺženie lehoty na doplnenie dokladov o dobu trvania mimoriadnej situácie v súvislosti s COVID-19 a účtovného (administratívneho) vysporiadania záväzkových vzťahov so zmluvnými dodávateľmi tovarov, prác alebo služieb v rámci ukončenia realizácie projektu.

Viac na https://www.apa.sk/aktuality/usmernenie-ppa-pre-prijimatelov-podpory-z-programu-rozvoja-vidieka-sr-2014-2020-k-predlozeniu-dokladov-z-verejneho-obstaravania-obstaravania-a-k-predlozeniu-zaverecnej-ziadosti-o-platbu-v-suvislosti-s-mimoriadnou-situaciou-vyhlasenou-v-sr-covid-19/9835

Partneri

Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky
PPA - Pôdohospodárska platobná agentúra
Národné poľnohospodárske a potravinárske centrum
Národné lesnícke centrum
Agrokomplex výstavníctvo Nitra, š.p.
Logo - Európsky poľnohospodársky fond pre rozvoj vidieka: Európa investuje do vidieckych oblastí
Logo - Program rozvoja vidieka SR 2014 - 2022